Servicenormen

Wij willen u als inwoner graag zo goed mogelijk helpen. De kwaliteit van onze dienstverlening staat bij ons hoog in het vaandel. Wij willen betrouwbaar zijn, duidelijk en proactief. We stellen uw vraag centraal.

Onze dienstverlening is digitaal waar het kan en persoonlijk waar nodig.

Dit betekent, dat we steeds meer producten en formulieren digitaal aanbieden en digitaal afhandelen.
Als u liever een afspraak maakt of ons belt, is dat uiteraard ook altijd mogelijk. 
Voor de verschillende kanalen hanteren wij normen waaraan onze service moet voldoen.

Een prima dienstverlening gaat echter over meer dan alleen servicenormen. Wij willen, dat u als inwoner of bedrijf tevreden bent over het contact met gemeente Haaren. We  luisteren daarom graag naar uw mening, bevindingen of verbeteringen. Laat u het ons weten?  Mail naar gemeente@haaren.nl of bel naar (0411) 62 72 82.

We geven u als inwoner graag duidelijkheid over de termijn waarop we het verzoek afhandelen.

  • Balie

    • u kunt voor veel zaken digitaal een afspraak maken
    • de afspraak vindt uiterlijk plaats binnen vijf werkdagen, tenzij u dit zelf anders wilt
    • als u telefonisch een afspraak maakt, plannen wij dit meteen in of de medewerker belt u binnen één werkdag terug
    • indien wij u niet direct kunnen helpen, verwijzen wij u door naar de juiste instantie
  • Telefoon

    • uw telefoon nemen we binnen 4 keer overgaan op. Is een medewerker er niet, dan neemt ons Telefonische InformatiePunt uw telefoon automatisch over
    • als wij uw telefonische vraag niet direct kunnen beantwoorden, dan maken wij met u een terugbelafspraak. Een medewerker van de gemeente Haaren belt u dan binnen de afgesproken tijd, uiterlijk binnen twee werkdagen, terug
  • Brief of e-mail

    • in reactie op uw e-mail ontvangt u binnen twee werkdagen een ontvangstbevestiging en/of een eerste reactie
    • in reactie op uw brief ontvangt u binnen vier werkdagen een ontvangstbevestiging. Een volledig antwoord ontvangt u zo snel mogelijk, maar uiterlijk binnen de in de ontvangstbevestiging genoemde termijn. In uitzonderlijke situaties is afhandeling binnen de genoemde termijn niet mogelijk. Wij informeren u hierover tijdig
  • Website

    • maakt u een melding via onze website (Melding doorgeven) en vult u uw e-mailadres in of geeft u uw telefoonnummer door, dan houden wij u op de hoogte van de voortgang. We handelen uw melding binnen drie werkdagen af of u ontvangt binnen deze termijn een bericht over het vervolg
    • stuur u digitaal een aanvraag of formulier toe, dan handelen wij het in de meeste gevallen ook digitaal af
    • bestelt u een product via onze webwinkel, dan ontvangt u dit uiterlijk binnen drie werkdagen